Födelsedagsfisket blev inget nytt PB

Igår fyllde jag år och jag och Magnus skulle ut och fiska gös.
Vi anlände till sjön och det såg ut att inte blåsa så hemskt mycket, vi packade snabbt båten och
snart var vi ute vid fiskeområdet. Vi släppte på fisk efter fisk men ingen var intresserad. Som vanligt
simmade de flesta fiskar på runt 11-12 meter vilket är för djupt så dessa valde vi att inte fiska på alls.

Under tiden vi letade fiskekon på lodet passade jag på att fotografera fiskljusen som svävade över oss.

Vi fortsatte bort till ön och fiskade på en djupbrant intill ön, där såg vi några ekon av fiskar som inte
stod alltför djupt men dessa var inte heller intresserade av våra beten. Vad gjorde vi för fel?

Det blåste rätt kraftigt så vi stannade på läsidan av ön ett tag men när de inte heller där ville hugga
så åkte vi till slut vidare och letade ekon. Vi släppte på kanske ett 20-tal fiskar men ingen var
huggvillig. Det var kanske en eller två som visade lite intresse för jiggen, men som sagt var de
inte på hugget denna dag. Vi gör ett nytt försök snart igen och till slut släpper det, det är jag säker på.

Här är en av alla de mindre huggvilliga fiskarna som vi släppte på. Man kan se ekot av fisken som
ett streck i mitten på skärmen och jiggen är strecket ovanför, till slut försvinner det undre strecket
och det är vad som händer när fisken inte är intresserad och den simmar bort från jiggen.