Bra gäddfiske i Landsjön

Idag har jag varit ute och fiskat med Daniel och Anders i Anders båt.
Det började bra med en liten gädda för Anders.

Vi fortsatte en sväng till runt samma ställe men det blev inget mer där. Då bestämde vi oss för att
åka in och lägga oss utanför en vass där det var riktigt grunt. Nu efter leken är gäddorna ofta väldigt
på hugget. Och det var de även idag. Snabbt tog vi några gäddor där och Daniel fick minsta gäddan i
sitt liv, en liten minigädda på 30 cm. Jag hade en hel del följare, gäddor som bara följde med och
tittade på wobblern hela vägen in till båten för att sen göra en sväng och försvinna.

Efter några gäddor i viken fortsatte vi trolla och det märktes vilket drag som var hetast. Anders och
Daniel hade samma gummidrag på, en lång jäkel med lång svajande svans. Dessa hade klart flest
hugg, många som vi missade. Så efter ett bra tag gav jag upp och satte på ett likadant och nästan
omedelbart fick jag ett hugg. Jag drillade fisken och fick upp den, den här var stor nog för att vilja
fotografera den men inte stor nog att vägas.

Ingen vidare stor fisk men efter alla minigäddor var den välkommen. Vi körde på och Daniel fick en
gädda till medan jag blev av med Anders gummidrag när en gädda tog det och linan gick av strax
efter mothugg. Förmodligen på grund av att jag hade en för kort tafs och gäddan fick i sig huvud-
linan. Ledsen för det Anders :) jag ska försöka gottgöra det på nåt sätt.

Här kommer några till foton från dagens fiske: