Regnbågsfiske i Dalarna med brorsan

Jag och brorsan tog en road trip uppåt i landet för fiske och avkoppling tillsammans med
hans vän Daniel. När vi ändå skulle svänga förbi Västerås och hämta upp Daniel
passade vi på att sova där en natt för att vara utvilade. Brorsan hade tyvärr svårt att
sova med mig bredvid sig, jag snarkade visst :P men jag sov gott i alla fall.

Dagen efter var jag utvilad och vi åkte vidare mot Kopparberg, vi skulle inte riktigt ända dit
men det var åt det hållet. Vi kom fram efter en timmes bilkörning i stekande hetta och
installerade oss i stugan, plockade i ordning fiskeprylarna och fyllde kylboxen med öl.

Sedan åkte vi till sjön och kastade ut kroken med betet. Här skulle tas många och
stora fiskar, vi skulle ju grilla regnbåge till kvällsmat var det bestämt. Brorsan passade
på att kasta med en liten Lillöring som han glädjande berättade hur stora fiskar han fått
på och hur bra den här var. Då plötsligt krokar han en fisk och vi går dit med håven redo.
Efter några vändor fram och tillbaks får brorsan in fisken mot land och vi kan se att det
är en riktigt fin regnbåge, det är vad vi får se för i nästa sekund släpper den från kroken.

Ja ja, tänkte vi.
Det blir säkert fler chanser. Men så fel vi hade. Vi nötte på och fick hitta andra sätt att roa
oss på, vilket inte var svårt. Det var riktig sommar och vi hade alkohol, kan det bli bättre?

En Henrik förargad över att han tappat sin stora fisk, men vattnet var varmt och skönt

Vi fiskade hela dagen under den stekande solen och åkte sedan hem för att äta middag.
Det blev ju ingen fisk så då var det tur vi hade köpt fläskfilé innan vi åkte. Den blev riktigt
god tillsammans med färskpotatis och bearnaissås, och så vin förståss.

Nu när vi ätit och fått ny energi åkte vi till en annan sjö för att prova lyckan. När vi kommit en
bit på skogsvägen var det stopp, en grind stängde vägen för oss. Men skam den som ger sig, vi
tog våra prylar över axeln och gick de sista kilometerna till sjön. Där blåste det ordentligt och det
var svårt att fiska, vi satt där en stund och gjorde ett gott försök men utan lycka. Så det blev att
lyfta upp våra grejer på ryggen och promenera tillbaks till bilen. Det bar hem till stugan och sova
några timmar för att sedan prova lyckan på morgonen i första sjön. Nu måste det väl bli bättre!

Jag vaknar på morgonen och känner att jag bränt mig rätt rejält på armarna och i pannan men det
fick inte stoppa mig, jag bet ihop och snart satt vi där igen i den gassande solen och njöt av
lugnet, vin och öl...och fisket så klart.

Daniel med en kall bira i näven

Brorsan med vinet på upphällning

Här fiskade vi fram till 12 då det var dags att åka hemåt igen. Fisken lös med sin frånvaro men
oj vad kul det var. Jag kunde inte ha bett om en trevligare fisketur eller sommarresa.
Tack så hemskt mycket för resan brorsan, du är bäst.