Några fisketurer har det blivit med blandat resultat

Vi har fiskat några gånger sen sist jag skrev något här, det har dock inte gått något vidare.
Vi kan börja från början.

Bottenmete efter Ruda provade vi, med plastmajs i hopp om att slippa de otroligt jobbiga kräftorna.
Det gick inget vidare, kräftorna gick på betet hela tiden och det blev nästan outhärdligt att se rycken
i linan från att man kastade i grejerna till man tog upp betet ur vattnet. Och till råga på allt fastnade
jag i botten och när jag försökte dra loss kroken från botten så gick rullen sönder. Min gamla goda
trotjänare Okuma Epix Pro gick sönder. *snyft*

Vi plockade ihop och gav upp för kvällen, som var ung fortfarande. Vi visste att Johan satt och
fiskade mört uppe i Västersjön så vi åkte dit en sväng för att kolla hur det gick för honom och han
fick en mört av mindre modell när vi var där, men inte mycket mer. Det kommer ska du se, Johan.

Nästa tur var till pölen och jakt på Sutare och Ruda. Det gick lite bättre och rätt så snart hade
Daniel fått en Sutare som bjöd på bra motstånd och var i medelstorlek för pölen.

Åtskilliga timmar senare kunde även jag kroka en fisk och den här gången var det min favoritfisk.
Upp kom en Ruda av mindre modell, alltid lika roligt att fånga Rudor.

Nåsta fisketur tog oss till Landsjön i jakt på de stora ålarna som simmar där. Vi hittade fram till
platsen som vi tänkt oss och det såg bra ut, gott med plats att kasta med de långa spön som
vi använder till detta fiske. Och det var även mycket djurliv, vi såg till och med en stor råtta springa
precis i vattenkanten. Det var häftigt. Någon fisk blev det tyvärr inte men Daniel hade en del napp.
Jag passade så klart på att fota lite i brist på napp.

Några fler fisketurer har det inte blivit sen dess men det blir säkert fler framöver och då är jag tillbaks
med rapporterandet, var så säkra :) till dess önskar jag er skitfiske och en underbar sommar.

Kväll med slemmiga sutare

Ja först kan vi ju beta av de två fisketurerna innan igår kväll. Jag och Daniel var på två olika platser
och fiskade, båda gångerna var vi ute efter Ruda. Ingen Ruda blev det dessa turer men vi fick se
andra djur. Första kvällen fick vi se en vattensork (?) simma längs kanten.

Och andra kvällen fick jag jackpot...i kräftor! Jag fångade två stycken och hade hur många som helst
som tog tag i räkan på kroken och åt upp den. Det var så irriterande att vi till slut gav upp. Så om ni
ska fiska kräftor, gör det i Barnarpasjön för där finns otroliga mängder verkar det som. Stora också.

Men åter till gårdagen och fisketuren i gölen. Det var en underbar kväll med spegelblank yta, vi
anlände rätt tidigt jämfört med när vi brukar komma dit och tänkte testa fisket innan mörkret.

Nästan direkt kunde vi se indikation på att det simmade fisk på platsen och det tog inte lång tid
innan Daniels flöte sjönk och vid mothugget kom det upp en liten abborre...som vanligt. Några
sekunder senare dök mitt flöte och jag krokade en större fisk. Det första fisken gör är att skjuta upp
ur vattnet som en delfin, då kunde vi se att det var en stor sutare som jag krokat. Efter en intensiv
kamp hade vi den i håven och här är den:

Hon fick vara med på några foton, vägas och sendan släpptes hon tillbaks. Hon vägde blyga 2100g.
Inget monster men största vi fått i år i alla fall. Och sutare är helt underbara att få på kroken, de kan
verkligen kämpa med sina stora fenor som ger ordentligt med kraft.

Vi fiskade några timmar till men det blev ingen mer fisk, dock så hade vi otroligt många pill på betet
och jag hade typiskt sutarbubbel runt flötet hela tiden. Men de var nog inte så sugna på räka igår kväll.

Så här ser det ut när sutare går och bökar i botten runt ens bete, som en bubbelpool:

Det var allt för den här gången, jag hoppas det blir nytt inlägg och massor med fiskar snart igen.